Dragons' Den

Dragons' Den

8 juli 2020

Dragons' Den is een jaarlijks terugkerend project voor vwo5 leerlingen die het vak bedrijfseconomie volgen. Net als bij het tv-programma moeten ook hier de producten, diensten of ideeën worden ‘verkocht’. Dit gebeurt door het geven van een pitch aan mensen uit het bedrijfsleven, de Dragons.

Voor de leerlingen is dit een geweldig project waarin ze leren samenwerken in een groep die ze niet zelf hebben uitgekozen. Ze moeten niet alleen een verkoopbaar iets bedenken, maar dit ook uitwerken tot een realistisch ondernemingsplan. Daarna verkopen ze hun plan aan de Dragons, een groep voor hen grotendeels onbekende volwassenen.

De Dragons doen ook ieder jaar weer met veel plezier mee. Dit jaar is er zelfs 1 Dragon die al voor de tiende keer enthousiast deelneemt, namelijk Gaby van Eck (Gaby Coaching en Consulting). De andere Dragons zijn Gysbert Wind (WM2O Marketing & Organisatie), Richard Lettink (Rabobank), David Teitler (Poelmann van den Broek Advocaten), Raycko van Hummel (Unica) en Robert Paul van Rekum (Stolwijk en Kelderman Accountants). Het geheel wordt begeleid door Bert Nijmeijer (Candea College)

 Welke 1,5-meter-innovaties hebben de leerlingen bedacht?
* NatriClean, een nieuwe vorm van schoonmaken
* Icover, je eigen hygiënische stoelhoes voor in het openbaar vervoer
*de Dista-buzz, je persoonlijke 1,5-meter meter
* First RAN³K, het alternatief voor het schoonmaken van winkelkarretjes

 Op 1 juli, op keurig 1,5 meter van de Dragons, presenteerden de vier groepjes hun plannen. De Dragons kozen na een lang overleg uiteindelijk toch één winnaar: De Dista-buzz, je persoonlijke 1,5-meter meter.

Floor Dekkers, Yorrit van Dijk, Alwin van den Eyssel, Junus Kuiper, Nienke van Loenhout en Merijn Zuiderhoek van harte gefeliciteerd met jullie winnende plan!


< overzicht nieuws